woensdag 13 november 2019

Teleurstelling / doorgaan

Heey heey,

Hier weer een berichtje vanuit Oldebroek.

Ik ben weer met veel zaken bezig. Zowel bij Eleos, EBC en  als bij de Bakzolder!!!
En yeey ik heb een ander matras sinds oktober!!!

Half oktober heb ik mijn Proces Evaluatie gehad op de Eikenhorst.
Er komt er op neer dat ze op zich tevreden met hoe mijn proces hier gaat.
Wel kwam er uit op dat ik met teveel doelen bezig ben. Hierdoor overzie ik veel dingen niet.

Ook hebben we veel dingen ondernomen hoe ik dingen beter kan oppakken.
Hier zijn we achter gekomen dat ik het wel heel graag wil ondernemen. Maar dat ik me vaak niet tot dingen kan toe zetten. Dit heeft overigens niks met luiheid te maken. Maar heb niet genoeg overzicht en inzicht hoe ik het beste dingen kan oppakken. Hierdoor heb ik meer begeleiding nodig dan een gemiddelde bewoner hier :S Vraag vaak hulp bij stagiaires of groepswerkers om me te helpen opstarten met kamer opruimen. Ook merk ik de laatste tijd dat ik weer heel snel overprikkeld ben.
Dit heeft als gevolg dat ik mezelf vaak pijn doe. 

Hierdoor zit ik de laatste periode/maand vaak op kantoor om effe te spuien. 
Omdat ik het overzicht niet meer heb in mijn hoofd/agenda en al die andere dingen.
Dit vind ik dus eigenlijk helemaal niet leuk. Maar ik kan er gewoonweg niks aan doen.
Dit hoort gewoon bij me.

De laatste tijd ben ik weer wekelijks aan het hardlopen met een begeleider om mijn hoofd meer leeg te lopen. Merk dat ik dit wel erg prettig vind. Wie had dat ooit gedacht Ilse en hardlopen jaja dat kan ook nog.

In mijn vorige blog schreef ik dat ik bezig was met trauma therapie. Helaas is dit met goed overleg stop gezet omdat het me veel te veel energie kost. Afgelopen maandag had ik samen met mijn PB'er en een psycholoog hier een gesprek over. Nu gaan we nadenken om andere dingen in te zetten. Misschien wel PMT. of iets waar ik niet te veel bij moet praten/nadenken. Maar gewoon dingen moet gaan doen. Omdat ik al vaak genoeg in mijn denkhoofd zit.

Ook in mijn vorige blog schreef ik over het zoeken naar andere vrijwilligerswerk. Dit is gelukt.
Morgen voor de 4de keer naar de Bakzolder waar ik het goed naar mijn zin heb.
Ben benieuwd naar wat ik voor werkzaamheden mag doen. Het stickers plakken gaat me goed af en ik begreep vorige week dat ik morgen ook andere taken mag gaan doen.

Over het algemeen merk ik wel dat het steeds met golven gaat qua psychische dingen. De ene dag gaat het beter dan de andere dag. Als de ene dag het goed gaat verwacht ik dat ik de volgende dag op dezelfde voet verder kan. Maar dat werkt bij mij helaas niet. Dus veel dalen en veel pieken. Dat put mij eigenlijk wel heel erg uit. Daarom ben ik vaak snel oververmoeid of overprikkeld. Hierdoor beland ik s'middags vaak op bed om bij te tanken.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Qua geloofsleven gaat het met ups en downs. Zaterdag 2 weken geleden ben ik naar een concert geweest van SELA!!! Oh wat was het geweldig. Ik genoot er heel erg van. Dit is zeker van herhaling vatbaar!!!

Ik probeer geregeld naar de kerk te gaan. Maar soms lukt het me niet om de hele ochtend er te zijn.
Want ik zit vaak toch wel op een verkeerde plek waar ik juist heel veel prikkels binnen krijg van vaak wel kinderen of het geluid wat mega hard staat.

Dit was mijn update voor nu, ben effe helemaal leeg.

Groeten,
Ilse 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten