woensdag 23 september 2020

Update na 3 maand in Putten wonen.

Hoi Mensen,

Hier weer een blogje.

De afgelopen 3 maand is er weer veel gebeurd.

Ik ben nog steeds blij met mijn keuze om in Putten bij Stichting de Pinnenburg te mogen wonen.
Binnen deze stichting heb ik al diverse vrienden er bij gekregen waar ik veel plezier mee heb.

Alles begint aardig op zijn plek te vallen. Soms zijn er nog wel wat dingen lastig.
Maar daar kom ik vanzelf wel weer doorheen.

Zoals jullie weten ben ik begin juli begonnen met werken in de lunchroom en de winkel.

Heb het er erg naar mijn zin. 

Wat voor werkzaamheden doe ik in de lunchroom:
- taart maken

- groentes snijden voor de saladebar. 

- en andere werkzaamheden.

- kassabonnetjes klaarmaken (lees bestellingen)

Wat voor werkzaamheden doe ik in de winkel:

- Creatief bezig zijn

- Kassadiensten draaien (dit vind ik denk ik het leukste)!!!

- Huishoud taakjes zoals: WC schoonmaken, stofzuigen, koffiezetten en dat soort dingen.

- En andere taken die ik zo niet effe kan benoemen.

Waar ben ik verder mee bezig, tja beetje de standaard dingen.

Afgelopen tijd bijna wekelijks wel een afspraak buiten de deur gehad. van tandarts, gesprek UWV, een gesprek bij de WMO over evt TaxiPas. Volgende week gesprek bij Eleos, en weer een week later nog een keer naar de tandarts.

En ja idd ik kom in aanmerking voor een taxipas. Dit geeft mij veel rust. 
Dan hoef ik geen afspraken af te zeggen, omdat ik bang ben dat ik dan te weinig energie zou over houden voor een afspraak met instanties/vrienden/familie.

Ik kan hierdoor ook naar Wilanda (vriendin/oud buurmeisje) die nu inmiddels in Amstelveen woont. 
En ja ik ben onwijs blij met haar. We kennen elkaar als zooooooooooooow lang. Vind het bijzonder dat ondanks de afstand en interesse vlak anders is. We weten wat we aan elkaar hebben.

Ik kan ook stiekem zeggen dat ik trots ben op haar!!!! Waarom? Omdat zij vorige week voor het eerst mama is geworden. Ondanks dat het voor mij lastig zal zijn, ben ik blij dat ik als soort van suiker tante kan functioneren. Ik mag hem lekker verwennen met leuke dingen hihi. En ja het is een jongetje geworden. 

Begin vorige maand was ik bij Marieke een maid of honour (Bruidsmeisje).
Oh Mariek wat was je moooi!!!! Binnenkort gauw maar weer een keertje afspreken.

En zo heb ik nog wat vriendinnen die ik zou willen benoemen waar ik trots op ben.
Zoals een vriendin van het EBC Schuilplaats op t Harde.

En Monique zij is een schat!!!! Waarom? Omdat ze zoveel doet voor de mede mens, en zichzelf soms moet terug roepen. Erik en Monique zijn 2 mooie mensen die intens van God houden en veel doen voor Zijn Koninkrijk. 

Ik kan nog zoveel dingen over hun zeggen maar wat ze zoal doen is: zij vangen wel eens mensen op die zich hebben aangemeld via Veluws logeren. (Een initiatief vanuit het EBCzorg Dit initiatief is er voor mensen die zijn vastgelopen in het leven, en even een time-out plek nodig hebben voor max 3 maanden. Zodat ze of terug naar huis kunnen/ of alsnog hulp kunnen krijgen bij het EBCzorg).

Of terwijl gewoon een stel kanjers op zich.

En zo heb ik nog wel meer vrienden die veel doen voor de medemens!!!

Zo dat was wel weer even een soort van update van hoe het hier gaat.



Veel liefs,

Ilse






Geen opmerkingen:

Een reactie posten