woensdag 1 oktober 2014

mn 2e blog, niet heel groot of zo :D :D :D

Hoi Hoi,

Hier weer een blogje van mij.
Ik denk dat ik 1 a 2 keer in de week eentje schrijf. En soms kan het zijn dat ik een weekje niks schrijf.

Ik wil jullie allereerst bedanken voor al jullie reactie's dat doet me heel erg goed.

Sommige dingen in de blog kunnen niet zo positief zijn. Maar dat is hoe ik op dit moment me voel.

Elke maandag maak ik mn kamer schoon. Zodat ik met een frisse kamer goed de week in kan gaan.
Had wel voor de verandering iets of wat te veel hooi op de vork genomen. Had namelijk op mn planning gezet dat ik het huishouden in 3 blokken zou doen. Maar nee Ilse wil dan natuurlijk omdat ze toch zo goed bezig is de hele kamer schoonmaken in 1 keer. Gevolg ik heb van 3 uur tot kwart over 5 op bed gelegen, na het eten, en na het koffiemoment rond half 9 tot ik ging slapen. Ik vraag dus wel erg veel van me zelf. Over terwijl dat moet ik volgende week echt anders doen. Dat hoort wel een beetje bij mij ben ik bang. Maar dit soort dingen wil ik graag afleren zodat ik het over een tijd de boel goed kan overzien.

In de vorige blog had ik wat over mn oude kamer gehad. Zowel toen ik nog bij mn ouders woonde en de laatste 4 jaar op de kade. Is er qua oorlogsgebied praktijken van mij een enorme verbetering. Hihi

Ik probeer elke dag mn kamer een beetje op te ruimen. Maar was me het meest op valt nu ik zo terug kijk. Is dat hoe ik nu mn kamer heb ingericht dat het veel rustiger oogt. Op de Kade was mn kamer vol met grotere meubels, zoals de bank, tv-meubel, kledingkast en salon tafel.
Heb nu geen bank meer, en heb een andere kledingkast, tv-meubel en salontafel.
Alle 3 zijn in kleiner formaat. Doordat die dingen wat kleiner zijn, kan ik mn kamer meer overzien.
Ik heb nog wel zo nu en dan een troep. Maar dat zal echt niet een hele week zo blijven liggen.

Waar ik op dit moment een beetje van baal is dat als ik bezoek krijg het maar max 1,5 tot 2 uur trek.
Daarna kan ik me gewoon niet meer focussen. En soms vind ik het lastig om dan mn grenzen aan te geven. Dat is op dit moment een puntje waar ik ook aan wil werken.

En ik houd ervan om mensen op bezoek te hebben, of op bezoek te gaan.
Maar dat laatste is voor mij ook al te veel. Ben dan bang dat ik dan weer over mn eigen grenzen ga.
Vanmiddag had ik met vriendin afgesproken had er zo veel zin in. We zouden samen gitaar spelen dat had ik al een tijd niet meer gedaan dus jah. Alleen toen kreeg ik een onverwacht bezoek er bij. Mmm normaal kan ik dat wel hendelen, maar dit keer lukte het me niet. Heb zo positief mogelijk over proberen te komen en netjes aangegeven. Nee was niet blijkbaar niet over gekomen. Misschien moet ik dan wel de volgende keer duidelijker zijn.
Na dat diegene weg was ben ik toch weer voor een gedeelte ingestort. Het liep vandaag al niet heel denderend en dan dit er nog eens bij pffffffff. De emmer is vol. Ik hoop dat ik niet vaker onverwacht bezoek krijg.

Die grenzen wil ik wel leren aangeven. Dat was en is altijd wel een puntje van aandacht. Maar ben sommige mensen geef ik gauw genoeg mn grenzen aan. Mmm beetje vreemd idd.

De afgelopen 3 dagen stond ik het teken van gesprekken, maandag gesprek met begeleidster, dinsdag en vandaag gesprekken bij Eleos. Voor deze week is dat wel weer genoeg. Merk wel dat het heel veel energie kost die gesprekken. Zou vandaag gaan skeeleren, maar daar had ik nou echt geen behoefte meer aan na het gesprek.

De komende dagen gewoon effe bijtanken van mijn volle planning. Maar ook dingen voorzichtig oppakken. Hoe ik dat ga aanpakken ga ik nog maar even overdenken. Als je tips hebt hoor ik dat natuurlijk graag.

Als afsluiter van de dag ging er vanavond hier weer de brandalarm af. Een begeleider en medewoner van mij hebben me gelukkig weer wat rustiger gekregen.

Oke deze blog is niet erg positief maar dat mag er ook zijn vind ik.
Ik hoop dat ik zondag een veel positievere blog heb.

Ik heb trouwens een aantal foto's van mijn schilderijen geplaatst.
Misschien heb je deze ook op facebook voor bij zien komen.

Aantal schilderijen heb ik gemaakt met christelijke bedoelingen, en 1 of 2 zonder aanleiding.
Ik schilder nog niet zo heel lang maar waar ik het meest trots op ben is denk ik toch wel de 1e, 2e, 4e de laatste schilderij. Had nog een andere schilderij gemaakt, maar die vind ik te lelijk om op de blog te zetten.


Liefs, Ilse

4e schilderij
5e schilderij
6e schilderij



3e schilderij
1e schilderij
2e schilderij
laatste schilderij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten