dinsdag 28 oktober 2014

Hoe ik geniet van Gods schepping

Hoi hoi,

Allereerst wil ik zeggen dat ik probeer zomin mogelijk namen van andere mensen te noemen in de blogs. 
Het gaat erbij mij om dat ik dingen in de blog zet waar ik mezelf goed bij voel. 
Maar ook voor de mensen met wie ik optrek. Weet van een aantal dat ze niet genoemd willen worden.
Nou dat was dat :P

Afgelopen zaterdag ben ik (haha) voor de verandering weer naar de Christelijk boekhandel geweest, en heb ik een boek gekocht van Wilkin van de Kamp. Die heeft hij samen geschreven met zijn vrouw over de ziekteperiode van haar aantal jaren geleden. Door de hele ziekteperiode heeft 1 Bijbeltekst hun er doorheen gesleept. En dan gaat het over: Psalm 23. Oh ik vind dat zooow bijzonder.

Ik heb nog maar 2 hoofdstukken gelezen. Maar voor mij werkt het wel weer bemoedigend en inspirerend.

Waarom inspirerend: 
Ik zal eerst de psalm gewoon even overnemen. Daarna zal ik mening geven over de verzen.

Psalm 23, Een psalm van David
1 De Heer is mijn Herder, het ontbreekt mij aan niet.
2 Hij laat mij rusten in groene weiden en voort mij naar vredig water,
3 Hij geeft mij nieuwe kracht en leidt mij langs veilige paden tot eer van zijn naam.
4 Al gaat mijn weg door een donker dal, ik vrees geen gevaar,
want U bent bij mij, uw stok en uw staf, zij geven mij moed.
5 U nodigt mij aan tafel voor het oog van de vijand,
U zalft mijn hoofd met olie, mijn beker vloeit over.
6 Geluk en genade volgen mij alle dagen van mijn leven,
ik keer terug in het huis van de Heer tot in lengte van dagen.

Welke verzen mij heeft meest inspireren zijn: vers 2,3 en 4.
Waarom omdat Hij mij heeft laten beseffen van het weekend dat Hij mij wil laten rusten in de groene weide. Ik mag in deze periode gaan genieten van alle rust, om weer daarna met vernieuwde energie een nieuwe hoofdstuk te openen. Ik heb dat ervaren zondag met een wandeling in het bos met een medebewoner. 
Ik werd vrolijk om in het natuur te lopen en de frisse lucht van het bos in te snuiven.
Ik heb een paar foto's gemaakt van de wandeling in het bos. 
Je zit allemaal bladeren met verschillende kleuren. Er is er maar 1 die dat heeft kunnen scheppen.
Dat is mijn Hemelse Vader!!!

Ik besef doordat ik nu deze tijd echt tot rust moet komen dat ik Hem op dit moment het meest ervaar.
En dat ik mag uitdelen van zijn Heerschappij. Hij heeft ons wonderbaarlijk geschapen.

Als ik een mindere periode heb mag ik weten dat God me er door heen zal dragen als een Arend.
Dat hij mij zal gaan beschermen voor negatieve gedachtes. Ik voel me dan zo veilig bij Hem.
Op het moment van typen krijg ik er gewoon tranen van in mn ogen.

Het is zo bijzonder om het zo te mogen beseffen.
Wij mogen zijn als zijn schapen, en Hij als onze Herder.

Hier een mooi nummer van Sela!
https://www.youtube.com/watch?v=4AJx8QQ8jNU

Ik hoop dat dit jullie ook mag bemoedigen.
Wil je langs komen om er over te hebben.

Je bent welkom!!

Veel liefs,
en Gods rijke Zegen!!

Ilse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten