vrijdag 24 oktober 2014

Onrustige 1,5 week

Na de laatste blog dacht ik dat het baalmoment snel over zou gaan.
Maar helaas. Zit nu nog steeds in die baalperiode.

Misschien is dat ook goed. Want ik kan hier ook veel leermomenten uithalen. Op sommige momenten zie ik die niet punten niet.

Ik merk wel dat ik meer luister naar wat mn lichaam aan geeft. Hoe merk ik dat word heel onrustig en kan niet goed meer uit mn woorden komen, of ik word heel moe omdat ik te lang mezelf/anderen wil bewijzen dat wel goed gaat.

Bijv. vanavond bij het avondeten.
In het begin kon ik de de situatie goed overzien. Maar naarmate de maaltijd vorderde merkte ik dat ik onrustiger en onrustiger werd. Voordat ik dicht ging slaan besloot ik met knikje naar begeleider om van tafel af te gaan.

Voor de mensen die denken huh waarom weg lopen van tafel en wat heeft begeleiding er mee te maken.

Ik eet 4 dagen per week met de groep, omdat ik momenteel doordeweeks niet de energie heb om voor mezelf te koken. Als ik langer hier woon zal ik dat wel gaan doen. In het weekend eet ik 2 dagen met een medebewoner, en 1 dag eet ik pizza. Bij de groepsmaaltijden zitten er altijd 1 of 2 begeleider(s) bij.

In de afgelopen 2 weken heb ik gelukkig natuurlijk wel aantal succes momentjes gehad. En daar ben ik maar al te blij mee. Het momentje waar ik het meest blij mee ben, is dat ik na 3 maand weer met de bus naar een afspraak in Zwolle ben geweest.

Je zult misschien denken je bent jaren met de bus naar school geweest eerst naar de arend spec. basisschool, met de bus richting Zwolle,  Nunspeet om te shoppen. Daarna met de bus naar rampstede (landstede) en daarna naar menso alting.
Dat klopt allemaal. Maar doordat ik geen enkele drukte kan hendelen. Heb ik toch wel een kleine angst van over gehouden. Hier wil ik zeker van af. Omdat ik het heerlijk vindt om te reizen met openbaar vervoer wil ik toch wel kleine stapjes maken in de goede richting. En daar heb ik soms gewoon hulp bij nodig.

Afgelopen week heb ik 3 bezoekjes gehad dat deed me op zich heel goed. Maar de ene vond ik iets spannender de andere.

Verder blijf ik bijna elk weekend om even naar werkgroep te gaan. Over 2 weken wil ik proberen een half uurtje langer te blijven. Misschien moet ik dat soort doelen op dit moment niet voor mezelf stellen. Maar ik merk dat ik in het weekend dat soort dingen wel van mezelf kan verwachten omdat ik in het weekend niet super veel dingen op mn planning heb staan. Oké wat zeg ik nu allemaal. Ach ik bekijk het dan wel weer.

Oh waar ik momenteel van opvrolijk is van de nieuwste CD van Sela. Doe cd is zowel voor de kerst als voor normaal beluisteren. Verder luister ik wel naar casting crowns, hillsong, trinity lekker vrolijk en hyper actief. En zoveel meer. En natuurlijk luister ik ook veel opwekking. Ze hebben zoveel mooie liederen. Wat ik op dit moment zo vet nummer vind is opwekking 764 zegekroon. Ik zou zeggen zoek maar op op YouTube.

Nou dat was het weer even voor nu.
Ik hoop dat ik jullie een betere kijk hebt in mn denkhoofd ;-) ;-)

Veel liefs en Zegen,

Ilse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten