vrijdag 5 augustus 2016

Bijzondere dagen

Hallo lieve volgers,

De afgelopen dagen waren zeer bijzondere dagen.
Sorry het is een lange blog hihihi

De les van gistermorgen is me niet erg bij gebleven.
Ik heb wel aantekeningen gemaakt, maar ik weet even niet wat de incentie was van het verhaal van Ada Bruijnes. Maar dankzij een medecursist is het hopelijk goed gekomen en kan ik het goed overbrengen wat ik geleerd heb.

Allereerst wil ik jullie meegeven dat het oude verbond is voorbij gegaan en het nieuwe verbond is gekomen.

Wij zijn in Christus Jezus.
Het evangelie betekend voor mij liefhebben.
God is Liefde!!!

Als je de heilige Geest in je hart toelaat dan ben je schoon en heilig dat gebeurd als je Christen wordt.

Je hebt het lichaam en in je lichaam zit een ziel, en daar weerbinnen zit je geest. In je geest zit de Heilige Geest als je Christen bent.

De Heilige Geest werkt door je heen. 


Je ziel heeft 3 kenmerken (weet niet hoe ik het anders moet formuleren).
Ziel:
- Je Wil

- Je voelen/emoties
- Je denken.
Wat er in je ziel omgaat is niet altijd in eenstemming met je  geest. Maar je geest, waar Christus woont door zijn Geest is je identiteit.

Je denken heeft positieve dingen, maar helaas ook negatieve dingen.
Je denken kan leugens verzinnen over je (Satan).
De leugens heeft effect op je emoties.
En je emoties heeft effect op je handelen.

Klinkt allemaal misschien ingewikkeld.
Dat vind ik ook wel een beetje maar goed. Whaha


Maar de realiteit is dat we een Kind van God zijn. Zijn Heilige Geest is in onze geest. Als we emoties hebben wordt dat gezien door God de Vader.

De Leugens die we in ons denken hebben kan gevolgen hebben.
Als mens kun je je verstoppen achter diverse dingen:
Wat ik doe is vaak als ik niet lekker in mn vel zit:
- Bakken ( Dat vinden me huisgenoten zo nu en dan geen straf) :P :P
- Stilte
- Zoek ik media op (FB, tv, of andere dingen).
- bezig zijn 
- doen alsof
- of ik wil alles perfect doen.

Wat daarvan de gevolgen weer van kunnen zijn om uitvluchten te zoeken zijn deze dingen
- Ik ben dood moe
- Ik ben erg onzeker (doe ik het wel goed)
- Ik heb weinig eigenwaarde
- Voel me afgewezen
- Of ik krijg bepaalde gevoelens.

Maar als ik de negatieve wortels van leugens ga aanpakken. Dan krijg ik daardoor positieve uitwerkingen:
- Ik voel me geliefd
- Ik voel me veel zekerder
- Ik ben vol vreugde
- Ik verander/groei hierdoor.
- Ik ervaar de vrijheid
- Ik ga mensen sneller vergeven.
- En ik begrijp mezelf beter.

En dit allen valt onder mijn Identiteit/Intimiteit

Gisteravond gingen we dingen in praktijk brengen.

Ieder persoon had 1 of meerdere leugens waar we meerond liepen. En mochten dat op een spiegeltje schrijven.
De leugens die ik had opgeschreven waren: Ik ben niet goed genoeg en ik ben dom.
Vond het heel spannend overigens om dit al op te schrijven.

Als volgt gingen we in een kring zitten en gingen we dit om de beurt herroepen.
Halverwege dacht ik moet het nu echt doen. Vond het echt super spannend. Was erg nerveus.

Om de beurt deden we dat spiegeltje met de leugen(s) in een oude kussensloop.
We moesten dan zeggen: Ik herroep en dan de leugen(S) en mochten daarna met een hamer dit spiegeltje in stukjes meppen. OEHHHH dat voelde zo als een bevrijding.
Na dat we het spiegeltje kapot hadden geslagen zei ik : Ik verklaar dat ik wel goed genoeg ben en dat ik heus wel slim ben. Na dat iedereen geweest was hebben we gebeden voor bescherming in groepjes van 2 mensen.

Na deze heftige avond hebben we heerlijk mogen dansen op christelijk muziek om het te vieren dat we leugens hebben ontmanteld!!

We zijn niet langer slaaf van onze leugens!! We zijn vrij daarvan!!!
 _______________________________________________________________________
Voor de mensen die ook de DZC volgen maar ook mijn blog lezen zullen zit wel dingen herkennen. Maar aantal dingen kan ik ook nog wel eens door elkaar gooien. Whoops. Maar ach ben gewoon wat te enthousiast :P :P

Vanmorgen ging het even over vergeving.
Vergeving is belangrijk, als je niet vergeeft dan zit je nog steeds vast aan pijn, aan verdriet, maar ook zit je nog vast aan de persoon die je kwaad heeft gedaan. Dit kan je erg belemmeren.

Als je vergeving schenkt en het echt doorgeeft aan God, dan zul je volledig vrijgezet worden. Breng dan alle details door aan Hem. We moeten mensen niet terugpakken maar we mogen vertrouwen dat God ons het recht zal doen.

God is een genadige God!!!


Ook hebben we het vanmorgen gehad over autoriteit.

1 petrus 5:8
Wees waakzaam, wees op uw hoede, want uw vijand, de duivel, zwerft rond als een brullende leeuw, op zoek naar een prooi.

God - HG - Jezus - Ik (koningschap/priester

Engelen

Aarde

Demonen/satan

                   
Wij zijn in Jezus!!!

Aanbidding gaat over God!!!

We mogen autoriteit beoefenen op verschillende manieren.

Je kunt autoriteit uitoefenen op ons denken
(VB We mogen zeggen in Jezus Naam stop er mee satan. En dan kunnen we hem wegsturen).

Maar je kunt ook autoriteit uitoefenen op andere dingen/situaties

Na de pauze gingen we weer in een cirkel zitten en kregen we een nieuwe spiegel met een mooie rand erom heen. Hier mochten we de herroepen zin op schrijven.
Ik had opgeschreven: Ik ben goed genoeg en ik ben slim.
En de heer zegt in Jesaja 43:4 Je bent kostbaar en waardevol.
En hier ga ik me aan proberen te herinneren.

Ik zal later de foto van de positieve spiegel maken en bij de reacties toevoegen.

Persoonlijke ervaringen:
Ik heb veel aan deze week gehad.
Soms vond ik het erg lastig. Maar ik heb me er door geslagen met behulp van begeleiding thuis en de staff hier. En natuurlijk met behulp van mede cursisten niet te vergeten.
Eigenlijk weet ik niet zo goed meer wat ik nog meer moet opschrijven.
Ik heb zoveel gedeeld dat ik eigenlijk best wel moe ben.


Vanavond gaan we evangeliseren in Epe.
Dat vind ik echt super spannend, weet uberhaupt nog niet of ik dan mee ga.

Omdat ik eigenlijk ook wel rustig aan moet doen.

Dit weekend ga ik proberen om gewoon op LID te blijven.
Dus ik ga niet naar huis.

Misschien brutale vraag.
Maar ziet iemand het zitten om mij volgende week vrijdag op te halen hier op LID? De tijd hoor je nog. Als je dit wilt, wil je dan mij even een pb doen op fb?
Ik ben vergeten vervoer terug te regelen. Ik heb mn fiets mee dus zou het fijn vinden als die ook mee kan. Ik wil er zeker voor betalen.

Ik hoor het graag.


Veel liefs,

Ilse 


PS: Ik heb weer een filmpje toegevoegd.
Kon het niet laten haha!!!


Gods liefdesbrief aan jou!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten