woensdag 3 augustus 2016

Pittige dagen en rust nemen

Hallo lieve mensen,

Jaja weer een blog.

De tekst die mij bij blijft is Psalm 62: 6 en 7
Zoek rust, mijn ziel, bij God alleen,
van Hem blijf ik alles verwachten.
Hij alle is mijn rots en mijn redding
mijn burcht, ik zal niet wankelen.

De afgelopen dagen ging het over het Thema: Identiteit.

Wie zijn we in God onze Vader?
Wie zijn wij in Christus Jezus?
Wij zijn een kind van de allerhoogste!! 

We zien in Genesis 1:27 dat wij als evenbeeld van God werden geschapen.
Zowel mannelijk als vrouwelijk schiep Hij de mens.

Maar doordat Eva van de verkeerde vrucht at door de slinkse slang (Satan) zijn we in de zondeval gekomen. 


God gaf ons zijn bestemming in Genesis 1:28
Hij zegende hen en zei tegen hen: `Wees vruchtbaar en word talrijk bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen'.

En in Genesis 2:7 wordt Adam gevormd door God. Hij blies levensadem in hem.

Intimiteit -> Identiteit -> Autoriteit
Waar halen we dat vandaan?

Intimiteit heeft te maken met God kennen.
Intimiteit is een feit! Is niet een gevoel.
Na de zondeval heeft God de Intimiteit bewerkt. 
Zodat we God toch op een bijzondere manier mogen kennen en hem mogen herkennen!!

Ik had wel meer aantekeningen maar ik weet niet wat ik er mee moet.
Soms maak ik er een kleine warboel van haha.

Persoonlijk:
Persoonlijk gaat het met ups en downs, de ene dag gaat het super, en de volgende dag kan ik in een dalletje zitten en dan verlang ik enorm naar de Eikenhorst (thuis)

Zojuist kreeg ik te horen dat ik naar een andere slaapkamer mag. 

Ik kom bij iemand op de kamer te liggen die ik nog ken van de DZC 3 jaar terug. Jaja en dat is Suzanne :P
Zodat ik beter tot rust kom en dat ik meer energie krijg om de lessen goed te volgen zodat ik ook weer meer aantekeningen kan maken.
Oh wat ben ik er blij mee.

Oh ik heb er zo zin in vanavond dan heb ik namelijk een high Tea met de single dames.
Ik kijk er enorm naar uit. 

Morgen heb ik 2 lessen en vrijdag nog 1 en dan weer weekend!
Ik zal dan waarschijnlijk niet naar Oldebroek gaan. 
Wil proberen om gewoon hier te blijven.

Dit onderstaande nummer kwam ik vanochtend tegen op fb die ik jullie niet kon onthouden. Nummer heet: Thank you, van Jezus Army

Ik hoop dat jullie het ook mooi vinden.


Veel liefs,
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten