maandag 8 augustus 2016

Rustig weekendje + halve ziekenboeg

Hallo lieve volgers,

Afgelopen vrijdag had ik erover dat ik s'avonds zou gaan evangeliseren in Epe.
Hier heb ik zelf toch niet aan meegedaan, was erg moe, en zat vol in mn hoofd qua informatie.
Ik heb die avond dan ook rustig aan gedaan. Ik heb toen lekker muziek geluisterd en gelezen.

Zaterdag en zondag heb ik heerlijk uitgeslapen tot een uurtje of half 11.
Rustig ontbeten. Zaterdag ben ik in de middag naar Epe geweest langs paar winkels.
Daarna weer naar LID gegaan. Ik heb s'avonds met medecursist gekookt en gegeten.
En s'avonds verder lekker rustig aan gedaan.

Zondag middag met aantal lieve schatten wezen fietsen rondom Epe/Heerde. Zelf heb ik 1 of 2 foto's gemaakt. Maar verder heeft een oud kamer genoot veelvuldig foto's gemaakt.
Ook 's avond heb ik het weer rustig aan gedaan zoals muziek luisteren en boek lezen.
+ vroeg naar bed, zodat ik vandaag om half 7 weer fris en fruitig uit bed kon komen.

Afgelopen weekend waren er aardig wat mede cursisten ziek. Zowel volwassenen als kinderen.

Vanmorgen hadden we zoals elke maandag aanbidding op Heidebeek.
Waren weer mooie nummers. Bij sommige nummers had ik niet meegezongen omdat ik gewoon wilde luisteren. Na de aanbidding hadden we het lokaal klaar gemaakt voor de les die om half 10 begon.

Les van Wieger over discipelschap.
Deze les ging over hoe je het geloof kunt uitdelen naar andere mensen toe.
Hij vertelde hoe je Jezus als redder kan zien, maar ook hoe je Hem kunt dienen door je dienstbaar te stellen voor Hem.
De spreker(stafmedewerker) kwam met een aantal bijbelteksten.
Zoals:
-
Matt. 4.18-20 Hoe je Jezus kunt volgen.
- 1 petrus 1:15-16 Leef Heilig / - Efeziƫrs 4:28 Leef Heilig
- Matt 10:37-39 verliezen van je leven door voor hem te leven. Zet God op de 1ste plaats ipv je fam.
Dat laatste vind ik wel lastig, omdat ik ook veel van mijn familie houdt.
- Efeziƫrs 3:16-19
Moge Hij vanuit zijn rijke luister uw innerlijke wezen kracht en sterkte schenken door zijn Geest.

Of terwijl Discipelschap staat voor het leven voor Jezus en om je geloof uitgedragen naar andere mensen, die bijv. niet geloven/ Hem niet kennen.

Start met bemoedigen van mensen.
Nou daar ben ik zeker mee bezig. Houd ervan om over God te praten en om hem verder bekend te maken.

Zo had Wieger nog meer informatie.
Maar ik weet even niet wat ik er mee moet haha. want dat is voornamelijk in het engels.
En aangezien mn engels niet mn beste taal is, kan ik er op dit moment niet veel mee.
Maar ik zal google translate maar gebruiken denk ik.

Dubbele uitdaging

/\
Gods handelen                                                                                                 Redding
          |                                                                                                                    |
Satan's rebellie/                                                                                              Fall of man
satan's rebellion                                                                                           

          |                                                                                                                    |

Goddelijke koninkrijk                                                                                    Save a people group
op aarde                                                                                  

                                                                              \/
                                                                           Israel

Israel
Roeping: Gen. 12:1-3, exodus 19:5-6
Hier roept God dat je hem kan gaan volgen en dat je dan nog veel kostbaarder voor hem bent.
Dat haal ik er uit.

Mogelijkheden zijn er genoeg. Je kunt een bijbelschool gaan doen, helpen in je gemeente door vluchtelingen in de buurt te gaan helpen. Maar je kunt ook zendeling worden door een DTS te gaan doen. En dat wil ik super graag!!!

Verder kan ik je niet meer meenemen in het verhaal van Wieger sorry.
Ik snap niet veel meer van mn aantekeningen.

Een ding weet ik wel dat God een plan had om de wereld te verzoenen.
Er staat in openbaring 7:9-10
Hierna zag ik dit: Een onafzienbare menigte, die niet te tellen was, uit alle landen en volken, van elke stam en elke taal. In het wit gekleed en met palmtakken in hun hand stonden ze voor de troon en voor het Lam. Luid riepen ze: De redding komt van onze God die op de troon zit en van het Lam.

Dit was wat ik jullie mee wilde geven. Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen bemoedigen.
En als je vragen hebt mag je ze altijd stellen in een PB'tje.

Verder wil ik je bemoedigen met het filmpje dat mij vanmorgen heeft bemoedigd.

Gods rijke zegen!!!

Veel liefs,

Ilse





Geen opmerkingen:

Een reactie posten